sobota 30. srpna 2014

Sáček na školní přezůvky (fotopostup)


Moje neteř Josefína jde 1. září poprvé do školy a nutně ode mě potřebovala ušít tašku na tělocvik a sáček na přezůvky. Obojí jsem šila poslední týden před prázdninami. Přitom se ukázalo, že zatímco taška mi dala poměrně zabrat, vytvořit takový přezůvkový sáček je docela jednoduchá a rychlá záležitost. Stihla jsem to za dopoledne, a to se kolem ještě motaly tři děti (jen malovaný obrázek jsem si připravila předešlý den). 
Postup jsem nafotila a tady je:

Co jsem potřebovala:
-   dvě různé bavlněné látky
-   vlizelín a ronopast na vyztužení
-   oděvní šňůru PES
-   kovové průchodky
-   bavlněný šikmý proužek šíře 3 cm
-   akrylové a textilní barvy
-   ozdobnou lemovku


Připravila jsem si pruhy dvou různých bavlněných látek 80 x 28 cm (přídavky na švy už jsou započítány). Tu žlutou, určenou na vnitřní část, jsem podžehlila silnějším ronopastem, tu vzorovanou látku slabším vlizelínem.

Jako hlavní vnější látku jsem zvolila tu růžovou s potiskem princezen. 
Chtěla jsem sáček trochu "vyšperkovat", takže jsem si motiv jedné princezny od ruky překreslila na papír ve zvětšené podobě, zasadila ho do oválného výřezu a doplnila jménem budoucí majitelky.  

Motiv jsem pak překreslila na kousek růžové látky podžehlené vlizelínem:

Pak jsem vzala akrylové a textilní barvy a trochu si zahrála na malířku :-) Obrázek jsem vybarvila tak, aby se co nejvíc hodil k hlavní látce:

Ovál s obrázkem jsem podložila ještě o něco větším oválem ze žluté látky (opět podžehlené vlizelínem), sešila je k sobě, obrázek jsem olemovala ozdobnou lemovkou:

Pak jsem obrázek umístila na hlavní látku tak, aby byl asi 6 cm od spodního okraje, když byl pruh látky přeložen napůl, a přišila ho:


Oba pruhy látky (žlutou i vzorovanou) jsem přeložila napůl a boky sešila:

Pak bylo potřeba vypracovat dno:
přeložila jsem rohy (tak, aby boční šev kopíroval přeložení látky na spodním okraji - podrobně to mám popsáno třeba v návodu na jarní tašku):

4,5 cm od špičky jsem udělala čáru kolmou na šev a tam látku prošila:

U vzorované části jsem přebytečné růžky ustřihla, u vnitřní žluté jsem je nechala:

Dna pak vypadala takto:


Žlutou část jsem nechala rubem navrch, vzorovanou otočila:

Pak jsem žlutou část vložila do té vnější vzorované:


Je potřeba všechno pěkně porovnat, aby seděly boky a růžky dna do sebe hezky zapadaly:

Výsledná výška mi připadala zbytečně velká (vzhledem k tomu, že je sáček určený pro malé děvče), rozhodla jsem se jí tedy zkrátit na 31 cm:

Odstřihla jsem přebytečnou horní část a okraje jsem sešila a začistila lemovacím stehem:

Pak jsem ještě horní okraj sáčku olemovala šikmým bavlněným proužkem:




U horního okraje jsem boky prohnula dovnitř následujícím způsobem:

V místě přeložení jsem sáček prošila (asi 1,5 cm)):


Pak přišly na řadu kovové průchodky (průměr vnitřního otvoru 4 mm - možná by mohly být větší, ale jiné jsem neměla). Použila jsem jich 8, vždy 3 cm od okraje:

Postup aplikace průchodek je uveden na balení:


A jako třešinka na dortu se už jen navlékla PES šňůra (použila jsem 1,12 m):

Konce jsem zauzlovala a zatavila, aby se netřepily:


Sáček je hotový:



Tady je v ještě se zmiňovanou taškou na tělocvik:

A toto je naše školačka, vybavená k nástupu do první třídy:


































3 komentáře:

  1. Nádhera! Josefínka to určitě užije.

    OdpovědětVymazat
  2. No pááni, ten je nádherně holčičí:-) A návod supr!

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji. Za ten honorář to stálo - dostala jsem za odměnu tác plný úžasných domácích muffinů :-)

    OdpovědětVymazat